Partner serwisu
Biznes i przemysł

Airbus. Przednia sekcja kadłuba z kokpitem A350F gotowa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
17-04-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Airbus. Przednia sekcja kadłuba z kokpitem A350F gotowa
Fot. Joost van der Heijden / Airbus
Montaż pierwszego airbusa A350F coraz bliżej. Producent osiągnął kolejny kamień milowy w programie A350F, ponieważ przednia sekcja kadłuba została wyposażona w systemy i połączona z kokpitem we francuskich zakładach Airbusa Saint Nazaire. Informację przekazał Joost van der Heijden, starszy wiceprezes ds. marketingu w Airbusie, na swoim profilu LinkedIn.

W zakładach airbusa w Saint Nazaire produkowana jest przednia i centralna część kadłuba, pisaliśmy o tym w naszym artykule „Z wizytą na FAL w Tuluzie. Tak Airbus produkuje A350”. W najbliższym czasie gotowa sekcja kadłuba dla A350F zostanie przewieziona na pokładzie frachtowca BelugaXL do Tuluzy, gdzie latem tego roku rozpocznie się montaż końcowy pierwszego A350F na nowo przygotowanych stanowiskach linii montażu A350.

Przednia sekcja kadłuba z kokpitem jest gotowa, a pylony silnikowe, skrzydła i inne części dla A350 są już w zaawansowanej produkcji. Zespoły na linii montażowej w głównej siedzibie firmy w Tuluzie są gotowe do odbioru komponentów i rozpoczęcia końcowego montażu A350F, po dostosowaniu obiektów w zeszłym roku do budowy nowego samolotu.

- Czołowa część wszystkich naszych stacji montażu - gdzie będziemy w stanie obsługiwać frachtowce - musiała zostać zmodyfikowana, więc główne podnośniki i punkty odbioru zostały zmienione. Przebudowaliśmy podłogę, zmieniliśmy sprzęt i oprogramowanie, aby dostosować się do nowej długości kadłuba. Możliwość zmiany długości podnośnika w zależności od samolotu pozwoli nam być elastycznym w przypadku wersji -900, -1000, a teraz także frachtowca - powiedział w listopadzie Emmanuel Royer, kierownik przemysłowy Airbusa dla linii montażu końcowego (FAL) A350F.

Nowy A350F zapewni wydajność i wybór samolotu najnowszej generacji na rynku dużych frachtowców. Dzięki niezrównanej wydajności pod względem spalania paliwa, emisji CO2 i ekonomii, A350F będzie jedynym frachtowcem zdolnym do spełnienia najnowszych wymagań środowiskowych ICAO. Przy podobnej objętości pokładu jak B747F, o 3 tony większej ładowności w porównaniu z B777F i oferując większy zasięg, nowy samolot Airbusa zapewnia solidne możliwości dla operacji przewozu lotniczego cargo.

A350F ma wykazać bezkonkurencyjną wydajność paliwową, przy 40 proc. niższym spalaniu paliwa i emisji CO2 w porównaniu do B747F. Jest to decydującą przewagą w stosunku do limitów produkcyjnych od 2028 r. zgodnie z normą ICAO CO2. Dzięki konstrukcji nowej generacji, A350F będzie jedynym dużym frachtowcem zdolnym do spełnienia tego wymogu bez potrzeby ingerencji technicznej.

Opóźnienie wejścia do służby A350F

W lutym tego roku Airbus oficjalnie ogłosił opóźnienie we wprowadzeniu do służby (EIS) wersji cargo A350 (A350F) z powodu trwających wyzwań związanych z łańcuchem dostaw, w szczególności z udziałem Spirit AeroSystems. Samolot, początkowo oczekiwany już w latach 2025-26, ma teraz zadebiutować w połowie 2027 r.

A350F, zaprojektowany w celu zmiany dominacji Boeinga na rynku frachtowców, zdobył już zamówienia od głównych przewoźników. Jednak ograniczenia w łańcuchu dostaw wpływają na harmonogramy produkcji we wszystkich programach samolotów Airbusa. Pomimo tych przeszkód producent pozostaje optymistą, powołując się na 224 zamówienia brutto na modele A330 i A350 w 2024 r., co odzwierciedla silny popyt na samoloty szerokokadłubowe. Firma kontynuuje wysiłki na rzecz zwiększenia produkcji, choć prezes Faury określił środowisko dostaw jako „złożone i szybko zmieniające się”.

Warto przypomnieć, że w ubiegłym roku producent zaprezentował także makietę (mock-up) swojego nowego frachtowca A350F, która pokazuje, że kluczową cechą nowego samolotu są bardzo duże drzwi ładunkowe na głównym pokładzie. Do końca marca br. Airbus sprzedał 1 381 airbusów A350, w tym 63 maszyny A350F.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Airbus chce znacząco zwiększyć swoją obecność w Polsce

Biznes i przemysł

Airbus chce znacząco zwiększyć swoją obecność w Polsce

Airbus 16 kwietnia 2025

Chiny wstrzymują zakup Boeingów

Prawo i polityka

Chiny wstrzymują zakup Boeingów

Mateusz Kieruzal 16 kwietnia 2025

Lotnisko Keflavik (KEF): Kto i skąd lata na Islandię?

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Keflavik (KEF): Kto i skąd lata na Islandię?

Łukasz Malinowski 14 kwietnia 2025

Zobacz również:

Airbus chce znacząco zwiększyć swoją obecność w Polsce

Biznes i przemysł

Airbus chce znacząco zwiększyć swoją obecność w Polsce

Airbus 16 kwietnia 2025

Airbus: W marcu urosły dostawy i zamówienia

Biznes i przemysł

Airbus: W marcu urosły dostawy i zamówienia

Piotr Bożyk 13 kwietnia 2025

Pozostałe z wątku:

Airbus chce znacząco zwiększyć swoją obecność w Polsce

Biznes i przemysł

Airbus chce znacząco zwiększyć swoją obecność w Polsce

Airbus 16 kwietnia 2025

Chiny wstrzymują zakup Boeingów

Prawo i polityka

Chiny wstrzymują zakup Boeingów

Mateusz Kieruzal 16 kwietnia 2025

Lotnisko Keflavik (KEF): Kto i skąd lata na Islandię?

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Keflavik (KEF): Kto i skąd lata na Islandię?

Łukasz Malinowski 14 kwietnia 2025

Zobacz również:

Airbus chce znacząco zwiększyć swoją obecność w Polsce

Biznes i przemysł

Airbus chce znacząco zwiększyć swoją obecność w Polsce

Airbus 16 kwietnia 2025

Airbus: W marcu urosły dostawy i zamówienia

Biznes i przemysł

Airbus: W marcu urosły dostawy i zamówienia

Piotr Bożyk 13 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5